برنامه نویسی کودکان

ساخت وبلاگ

انتخاب نوع داده تا حد زیادی به برنامه نویسی کودکان زبان برنامه نویسی بستگی دارد. برخی از زبان های برنامه نویسی، مانند جاوا و SQL، انواع مختلفی از داده های عددی را برای اهداف مختلف ارائه می دهند. سایرین، از جمله جاوا اسکریپت، یک نوع شماره عمومی دارند و کامپایلر یا مفسر همه کارهای کثیف (تصمیم گیری در مورد استفاده از کدام نوع) را برای شما انجام می دهد.

گاهی اوقات، ما نیاز داریم که داده ها را به روشی ساختاریافته ذخیره کنیم. متداول ترین ساختارها تاریخ و زمان هستند که بسته به زبان به روش های مختلفی ذخیره می شوند. ما ساختارهای داده انتزاعی رایج و نحوه پیاده سازی آنها به صورت آرایه را در فصل بعدی خواهیم آموخت. به برنامه نویسی کودکان غیر از آرایه ها، تاریخ و زمان، اشیاء یکی دیگر از راه های رایج برای ذخیره ساختار داده ها هستند. در یک زبان شی گرا، تاریخ، زمان و آرایه ها همه اشیا هستند.

متغیرها و ثابت ها

متغیر یک "جار" است که داده ها، اشیاء (در یک زبان شی گرا) یا مراجع را ذخیره می کند. می تواند در طول زمان اجرا تغییر کند. ثابت، داده ای است که در طول زمان اجرا تغییر نمی کند. نمونه های خوب ثابت ها عبارتند از 6، 5، "Hello"/"Hello" و غیره. برخی از زبان های برنامه نویسی ثابت های خاصی مانند Infinity دارند.

انتخاب شناسه ها، برنامه نویسی کودکان انواع داده ها و محدودیت ها

شناسه نامی برای یک آیتم خاص در یک برنامه است. این می تواند یک زیربرنامه، یک متغیر، یک ثابت، یک نوع داده، یک ساختار داده یا در برخی از زبان های برنامه نویسی شی گرا، یک کلاس باشد.

فرض کنید بنا به دلایلی تصمیم گرفتیم به اعداد 1 تا 4 شناسه بدهیم. 1 به نام مریم، 2 به نام جان، 3 به نام پیتر و 4 به نام سوزان. اگر تصمیم بگیریم دوباره با 5 مری تماس بگیریم چه؟ که مشکلات زیادی ایجاد می کند! وقتی ما مری را صدا می کنیم، نمی دانیم که 1 یا 5 را صدا می زنیم. اینجاست که فضاهای نام وارد می شوند. فضای نام فضایی است که در آن همه شناسه ها یک نام منحصر به فرد دارند. اگر 1 و 5 ما در یک فضای نام باشند، دیگر نمی‌توانیم 5 را مری صدا کنیم. ما باید نام دیگری انتخاب کنیم، مثلاً هری.

فضاهای نام فقط برای یک نوع شناسه اعمال ایرانیان سایبر نمی شود. اگر قبلاً 1 را "Mary" می نامیم، نمی توانیم یک متغیر، یک زیربرنامه یا یک نوع داده را "Mary" برنامه نویسی کودکان صدا کنیم.

[توجه: وقتی به یک ثابت به خودی خود اشاره می کنیم، به عنوان مثال. 1 یا 4 و نه مریم یا سوزان، ما به معنای تحت اللفظی آن می پردازیم. انواع دیگری از لفظ وجود دارد که بعداً به آنها خواهیم پرداخت.]

زبان های برنامه نویسی مختلف قوانین متفاوتی برای شناسه ها دارند. برای مثال، PHP نیاز دارد که نام همه متغیرها با $ شروع شود. جدای از قوانین، قراردادهایی نیز وجود دارد که باید از آنها پیروی کنیم تا خوانایی کد را افزایش دهیم. به عنوان مثال، در جاوا اسکریپت، ایده بدی است که نام یک متغیر را با حرف بزرگ شروع کنیم. ما باید قبل از اقدام با قوانین و قراردادهای نامگذاری یک زبان خاص آشنا شویم!

نکته دیگری که باید در نظر گرفت حساسیت به حروف کوچک و بزرگ است. برخی از زبان ها مانند جاوا اسکریپت به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند. بنابراین، 'aGe'، 'Age'، 'AGE' و 'age' شناسه های متفاوتی هستند. سایرین، از جمله پاسکال، به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند، بنابراین 'aGe'، 'Age' و غیره. al.، همه یکسان هستند.

بیایید نگاهی دیگر به برنامه خود برای محاسبه مساحت یک استادیوم بیندازیم. نام ورودی و خروجی را به شناسه تغییر می دهیم. (ما از شناسه های جاوا اسکریپت استفاده خواهیم کرد.)

ماژول: "هزینه کل پروژه را بیابید"خروجی ها فرآیندهای برنامه نویسی کودکان خروجی پهنای تخت گل طول تخت گل تمام عرض تمام طول هزینه در واحداز کاربر بخواهید ابعاد تخت گل، ابعاد کل منطقه و هزینه هر واحد را وارد کند.ابعاد تخت گل، ابعاد هزینه هر واحد را دریافت 

programmingadult...
ما را در سایت programmingadult دنبال می کنید

برچسب : برنامه نویسی کودکان, نویسنده : programmingadult programmingadult بازدید : 329 تاريخ : شنبه 24 ارديبهشت 1401 ساعت: 19:34