برنامه نویسی کودکان

ساخت وبلاگ

استاندارد Perl 5 در سال 1993 جایگزین Perl 4 شد. این برنامه نویسی کودکان می تواند اتفاق بیفتد زیرا دو نفر همزمان دو استاندارد را ساخته اند. به عنوان مثال، چندین استاندارد برای APL وجود دارد.

برنامه نویسی شی گرا

برنامه نویسی شی گرا (گاهی اوقات به OOP کوتاه می شود) شکلی از برنامه نویسی است که در آن تمام قسمت های برنامه اشیا هستند. اشیا قطعاتی از حافظه با ساختار یکسانی هستند که می توانند بارها و بارها مورد استفاده قرار گیرند. یک حساب بانکی، بیت مپ یا قهرمان یک بازی ویدیویی همگی می توانند اشیاء درون یک برنامه باشند. اشیا از ویژگی ها (قطعه های اطلاعاتی که شی ذخیره می کند) و روش هایی تشکیل شده اند که چیزهایی هستند که شی می تواند انجام دهد. یک شی سگ ممکن است ویژگی هایی مانند قد و برنامه نویسی کودکان رنگ مو داشته باشد. متدهای آن ممکن است شامل bark() و wagTail() باشد.

همه اشیا از قالب هایی به نام کلاس ایجاد می شوند. شما می توانید یک کلاس را به عنوان قالبی در نظر بگیرید که اشیا از آن ساخته می شوند. کلاس تمام خصوصیات و متدهایی را که اشیاء آن خواهند داشت تعریف می کند. اشیاء ایجاد شده از یک کلاس، نمونه های کلاس نامیده می شوند. یک کلاس می تواند کلاس دیگری را گسترش دهد، به این معنی که تمام ویژگی ها و متدهای کلاس را می گیرد اما می تواند خود را اضافه کند.

در اینجا مثالی از اینکه یک کلاس ممکن است در یک زبان برنامه نویسی به نظر برسد آورده شده است:توجه داشته باشید که کلاس Dog کلاس Mammal را گسترش می‌دهد، بنابراین همه سگ‌ها ویژگی‌های یک پستاندار مانند hairLength و روش‌هایی مانند eat() یا sleep() را خواهند  برنامه نویسی کودکان داشت.

برنامه نویسی شی گرا در بسیاری از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی امروزی مانند Java، C#، Objective-C، C++، Python، Ruby، Javascript و ActionScript استفاده می شود. کدنویسی مهارتی است که برای مدت طولانی مرتبط و مورد تقاضا خواهد بود. به همین دلیل است که رهبران آموزش و پرورش تمام تلاش خود را کرده اند تا دانش آموزان را با مفاهیم برنامه نویسی و علوم کامپیوتر از ابتدای دبستان (یا زودتر) آشنا کنند.

در حالی که کدهای کامپیوتری مطمئناً می توانند قدرتمند ایرانیان سایبر باشند، اما همیشه لازم نیست. با شروع با زبان‌هایی که برای سهولت دانش‌آموزان در برنامه‌نویسی طراحی شده‌اند، اغلب به اندازه زبان‌هایی که برای تسلط بر عناصر چالش‌برانگیز استفاده می‌کنند مؤثر هستند. و برخی از بهترین‌ها برای کمک به دانش‌آموزان در ایجاد یک پایه CS، زبان‌های کدنویسی مبتنی بر نماد یا بلوک گرافیکی، ترکیب‌های متن بلوک، و در برنامه نویسی کودکان نهایت، کدنویسی متن کامل هستند. همانطور که ما برای هفته آموزش کد و علوم کامپیوتر در سال 2021 آماده می شویم، در اینجا نحوه افزودن ارزش آنها آورده شده است.

کد نویسی خراش

اولین زبان در لیست ما، Scratch یک زبان برنامه نویسی است که هم دانش آموزان و هم بزرگسالان می توانند چیزهای زیادی از آن بیاموزند. اسکرچ که عمدتاً برای کودکان 8 تا 16 ساله طراحی شده است، مقدمه ای بر برنامه نویسی بصری ارائه می دهد و در نهایت، پیچیدگی بیشتری را با عناصر اضافی مانند متغیرها و رویدادها ترکیب می کند. در پلتفرم Scratch، دانش‌آموزان از بلوک‌های کد رنگی استفاده می‌کنند که همگی دارای عملکردهای متناظر هستند

 تا برنامه‌هایی را برای کنترل اعمال Scratch the cat که روی صفحه نمایش حضور دارد، بسازند. آموزش های اسکرچ به بچه ها کمک می کند تا افکار خود را بیان کنند، انیمیشن بسازند، بازی طراحی کنند و داستان های تعاملی بسازند. به‌علاوه، آن‌ها در حین یادگیری مفاهیم اصلی کدنویسی و کسب گواهی کدنویسی Scratch، همه این‌ها و بیشتر را کشف خواهند کرد.

هفته نامه ادوپوریوم | ابزارهای کدنویسی مجازی برای دانش آموزانکدگذاری بلوکی

Blockly همچنین یک زبان آزمایش شده و واقعی برای معرفی برنامه نویسی کودکان برنامه نویسان جدید به ساخت کد است. این زبان توسط تیم گوگل توسعه یافته است و نمونه دیگری از زبان بصری با شباهت های فراوان به Scratch است. همانطور که از نام آن پیداست، Blockly همچنین شامل کدگذاری با بلوک هایی است که عملکردهای خاصی دارند و معمولاً بر اساس رنگ گروه بندی می شوند. 

programmingadult...
ما را در سایت programmingadult دنبال می کنید

برچسب : برنامه نویسی کودکان, نویسنده : programmingadult programmingadult بازدید : 409 تاريخ : دوشنبه 19 ارديبهشت 1401 ساعت: 22:36