اسکرچ جونیور

ساخت وبلاگ

در حالت ایده آل، کلاس برای این اسکرچ جونیور درس تقسیم می شود تا معلم زمان بیشتری برای کمک به هر گروه داشته باشد.

اگر یک تبلت توسط دانش آموزان مختلف یکی پس از دیگری (به دلیل تقسیم درس) استفاده می شود، معلم باید مطمئن شود که دانش آموزان برنامه های خود را با نام های مختلف ذخیره می کنند. در غیر این صورت خطر بازنویسی فایل ها وجود دارد. به عنوان مثال، نام تمام فایل های نیمی از کلاس می تواند با A و فایل های نیمه دوم کلاس با B شروع شود.

لوح ها باید به صورت متوالی شماره گذاری شوند تا دانش آموزان بارها و بارها از یک درس به درس دیگر همان تبلت را دریافت کنند.

Start Scratch Junior - یک مقدمه کوتاه (همه با هم)

معلم صفحه اصلی Scratch Junior را اسکرچ جونیور روی دیوار نمایش می دهد تا برخی از اصول اولیه را برای دانش آموزان توضیح دهد.

 

شروع کنید

برای شروع Scratch Junior، یک بار روی نماد آبی رنگ با سر گربه در لیست برنامه های نصب شده روی تبلت ضربه بزنید.

دو نماد روی صفحه تبلت ظاهر می شود: خانه و علامت سوال. اگر روی خانه ضربه بزنید، صفحه جدیدی با هر چیزی که با Scratch Junior در این تبلت ایجاد و ذخیره شده است ظاهر می شود.

 

اگر می خواهید برنامه جدیدی بنویسید، روی نماد مثبت ضربه بزنید. صفحه شروع ظاهر می شود که در کاربرگ 21 (صفحه شروع Scratch Junior) نشان داده شده است.

 

 

شکل 1: صفحه اصلی (منطقه با برنامه اسکرچ جونیور ایرانیان سایبر های قبلاً ذخیره شده) و نماد بعلاوه (یک برنامه جدید بنویسید)

اصل یک توالی دستورالعمل

در مرکز صفحه یک مستطیل خاکستری روشن با یک گربه روی آن قرار دارد. در این مستطیل دانش آموزان داستان ملایکا را بازگو می کنند. برای برنامه‌ریزی داستان، دستورالعمل‌ها (تکه‌های کوچک و رنگارنگ پازل) در نوار سفید زیر صحنه کشیده می‌شوند. این منطقه برنامه نویسی است. سیلوئت گربه در سمت چپ نشان می دهد که دستورالعمل ها برای گربه اعمال می شود. به عنوان مثال، می توانید انگشت خود را روی قطعه پازل که به رنگ قرمز دایره شده است قرار دهید و قطعه پازل را به قسمت برنامه نویسی بکشید. اگر سپس روی این قطعه از اسکرچ جونیور پازل ضربه بزنید، می توانید ببینید که چگونه گربه کمی به سمت راست حرکت می کند.

 

 

می توانید دستورالعمل های اضافی را به ناحیه برنامه نویسی بکشید و آنها را به دستورالعمل قبلی متصل کنید (شکل 2 را در زیر ببینید). اگر روی بلوک دستورالعمل ضربه بزنید، گربه همه دستورالعمل ها را یکی پس از دیگری اجرا می کند - از چپ به راست. هنگامی که یک دستورالعمل در حال انجام است، قطعه مربوطه از پازل کمی تیره تر می شود.

شکل 2: دنباله ای از دستورالعمل ها

(که بلوک دستورالعمل نیز نامیده می شود)

یک بلوک دستورالعمل در ناحیه برنامه نویسی زیر روال  اسکرچ جونیور نامیده می شود. چندین زیر روال می توانند به صورت موازی اجرا شوند. به مجموع همه برنامه های فرعی برنامه می گویند.

programmingadult...
ما را در سایت programmingadult دنبال می کنید

برچسب : اسکرچ جونیور, نویسنده : programmingadult programmingadult بازدید : 331 تاريخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1401 ساعت: 20:40